Friday, April 11, 2008

Laksa Sarawak

Ini resepi asli Laksa Sarawak menggunakan pes yang dibuat oleh pengusaha Melayu/Islam Sarawak. Pes laksa ni kena berhati2 memilihnya sebab ada jugak yg tak berapa sedap kerana rempah ratus yg digunakan terlalu terasa sgt rempahnya.. dan byk juga pes yg dibuat oleh pengusaha kilang yg bukan muslim walaupun tercatat tanda HALAL dipaketnya...

Photo by Adi

Resepi Laksa Sarawak di sini...


Ini ler pes yg akak selalu gunakan & sebilangan besar org Melayu di Kuching, Swk mmg mengguna pes ni...


5 comments:

Dianne said...

hj manan nang kamek kenal,kmk slalu amik dr nya.hehe

Kak Pah Sherry said...

Auklah Dyg.. kamek sejak make pesnya nang sik suka agik lain2 pes... kinek tok anaknya udah ngambik alih molah pes tok... Family kmk di Kuching nang ngantar pes tok ke sitok ngan kmk.. kinek tok stok udah nok abis.. hehehehe... kelak nok nyuruh sidaknya pos agik...

Dianne said...

mun nya pun molah nyaman agik,anaknya xbrapa gilak lah kmk rasa,br jak sabtu tek molah nya pun laksa,bg kmk lah,xtauk org lain.hehe

Kak Pah Sherry said...

Yalah oooo... org veteran juak molah nyaman... mgkn bapaknya msh agik sbg penasihat... hehehehe...

CtNik said...

waduh2....

kamek rasa kitak punya masakan begitu nyaman sekali..hehe

(pandai2 je aku ni nk ckp sarawak..)

kitak...

jgn dilupa kamek punya tugasan mengenai garden kt umah kamek.