Sunday, November 25, 2007

Alat Bantuan...

Hari Jumaat lepas (23.11.07), peralatan dari Kuching Sarawak sampai... Seronoknya akak! Yg paling bestnya Buku Kek Lapis Sarawak, Rabiah Amitpun ada sekali... anak buah beli 2 jilid. Ada lagi.. acuan penekan kek, acuan penekan zigzag, pemotong kek lapis pelbagai saiz, acuan semperit & acuan biskut... Terima kasih yg tak terhingga buat kakak iparku yg tersayang, Puan Jamilah yg baik & understanding sgt dan buat anak buah yg sangat disayangi & tersgt le hensem Syed Rosley... (hehehehe..mesti dia kembang hidung lepas ni...)

Buku Kek Lapis Sarawak, Rabiah Amit... pereka Kek Lapis Sarawak yg terkenal.

Acuan, penekan & pemotong kek pelbagai saiz..

6 comments:

Mat Gebu said...

kak pahh..bertuah kan dpt ipar duai yg baik2...sama lah kita, my SIL pun baik2 bangeettt u...syukur alhamdullilah....Tapi penekan zig zag tu pakcik lom adalaaa...mesti jadi kek lapis lawa tu, mcm atap zink kan...

Rozie said...

wahhhh...bestnya kakpah!!! cepat ler selongkar buku rabiah amit tuh, tak sabar ni!!!!

* kalu dh buat kek lapis jgn lupa jemput sy jadi juri amature...ngeh..ngeh...ngeh...

Hani said...

cantiknya kek lapis sarawak tu... kat semenanjung ada jual tak buku tu? teringin nak buat tapi bila dengar mengambil masa sehari suntuk tu... ish.... tak tahan rasanya.

mamasya said...

Jauh merantau alat cooking tu dr Kuching ke Sheffield...
Baru ptg tadi masa pergi kedai peralatan kek ada tengok juga buku kek lapis Rabiah Amit ni tp tak beli pun sbb tak pandai nak buat kek lapis.alat penekan zigzag pun ada tengok tadi..ni utk apa K.Pah?

zaliana said...

kak pah..best nyerrrrr...hmm tengah tunggu bila kak pah nak buka kelas tuition kek lapis nih..kan Rozie kan..:p

Kak Pah Sherry said...

Mat.. betul tu..mmg rasa bertuah dikelilingi org yg baik2..
Rozie, juri ni mmg tak akan dilupakan bila projek berjalan nti..hahahaha
Hani, mmg ada jual kt kedai2 buku di seluruh Msia... takde le smpi sehari suntuk nk buat.. bila dh biasa buat.. kejap je... hanipun kena try jugak.
Mamasya.. alat penekan zigzag tu utk menekan kek lapis supaya dia berbentuk zigzag mcm atap zink...hehehehe.. akak tgk dlm buku rabiah tu mmg cantik.
Za, belum smpi ke tahap nk bg tuition lg le za.. akakpun msh dlm peringkat belajar..msh amatur lg.. org yg bertauliah br lawak utk buat semua itu... hehehehe..tunggu.. mana tau 5 thn lg kot...hahahaha